Bestelling & Levering

Hoe plaats ik een bestelling

Plaats een product in u winkelwagen door op de knop “in winkelwagen”te klikken.

U kunt nu verder gaan met winkelen of afrekenen. Op de overzichtelijk afrekenpagina vult u al u gegevens in.

Wie bezorgt mijn bestelling

Alle bestellingen tot 30kg die u bij ons plaatst worden verstuurd via PostNL. PostNL bezorgt van maandag tot en met zaterdag en alle pakketten zijn voorzien van een Track&Trace code. Hierdoor kunt u zelf altijd in de gaten houden waar u pakket zich bevind. Klik hier om u pakket te volgen. Voor grote bestelling zoals b.v. een palletweegschaal maken wij gebruik van TransMission.

Wanneer heb ik mijn bestelling

Alle producten die op onze website staan zijn op voorraad. Hierdoor worden alle (betaalde) bestellingen voor 17.00 dezelfde dag nog verzonden en heeft u het over het algemeen de volgende dag in huis.

Mocht het eens voorkomen dat een artikel toch niet op voorraad blijkt te zijn dan zullen wij hierover contact met u opnemen.

Moet u overdag werken maar wilt u zeker zijn dat u uw pakket niet mis loopt. Hiervoor bieden wij u ook de mogelijkheid om u pakket meteen naar een afhaallocatie te sturen. Zo kunt u, wanneer u zelf tijd heeft, het pakket de volgende dag al ophalen. Weer een van de voordelen van het bestellen bij Pinearts

Wat zijn de verzendkosten

Voor bestellingen binnen Nederland bedragen de verzendkosten slecht’s 4,95 Voor alle overige landen in de EU hanteren wij een tarief van slecht €9,90 Met een verzending onder rembours komt er een toeslag overheen, deze bedraagt €8.00 Het totale bedrag voor een rembourszending is €12,95 en kan alleen bij zendingen binnen Nederland

Wat gebeurd er als ik niet thuis ben

Bent u niet thuis dan leveren de bezorgers van PostNL het pakket, wanneer dit mogelijk is af bij de buren. Kan dit niet dan volgt er een tweede afleverpoging.

In Beide gevallen zal de bezorger een niet thuis brief bij u in de brievenbus achterlaten. Mocht de tweede afleverpoging ook niet slagen, dan heeft u de mogelijkheid om het pakket af te halen bij het dichtstbijzijnde afhaallocatie bij u in de buurt.

U heeft dan 7 dagen de gelegenheid om het pakket op te halen alvorens het wordt teruggestuurd. Wij van Pinearts bieden u ook de mogelijkheid om u pakket meteen naar een afhaallocatie te sturen. Zo kunt u, wanneer u zelf tijd heeft, het pakket de volgende dag al ophalen.

vertraging

Al u artikelen die voor 17.00 zijn besteld en betaald worden de nog dezelfde dag verzonden en vaak de volgende dag bij u aangeboden. Toch kan het eens voorkomen dat PostNL langer dan 24 uur over een levering doet. Mocht dit voorkomen dan kunt u het beste een paar werkdagen wachten. Heeft u binnen 3 werkdagen nog niet u pakket binnen, dan kunt u contact met ons opnemen.

Waar bevind mijn pakket zich

Alle bestellingen worden met een track&trace code verstuurd. Met deze code kunt u uw pakket volgen. Via www.mijnpakket.nl kunt u zien als u pakket al onderweg is en wanneer deze word afgeleverd

Betaalmethoden

Ideal

Met iDEAL betaald u zoals u gewend bent, in u eigen vertrouwde bankomgeving. Ideal is een systeem dat u direct koppelt aan u eigen bankpagina bij een online aankoop. Wanneer u gebruik maakt van internetbankieren via een van onderstaande banken, dan kunt u betalen via iDEAL.

Een ideal betaling gaat als volgt; U kiest de producten uit de webwinkel en gaat naar de afrekenpagina. Na het invullen van u adres gegevens kunt u kiezen voor de betaling via iDEAL Na het kiezen voor ideal kunt u uw eigen bank selecteren, vervolgens komt u op u eigen vertrouwde internetbankierenpagina. Alle gegevens zijn al ingevuld en u kunt betalen zoals u gewend bent. meer informatie over het betalen via iDEAL vind u op www.ideal.nl

Paypal

Beschikt u over een paypal account dan kunt betalen via paypal. Paypal is een systeem waarmee u veilig al uw aankopen op het web kunt doen. Dit zonder u bank of creditcardgegevens te moeten achterlaten.

Een PayPal betaling gaat als volgt.

U kiest de producten uit de webwinkel en gaat naar de afrekenpagina. Na het invullen van u gegevens kiest u PayPal als betalingsoptie Log in op u PayPal account Controleer alle ingevulde transactie gegevens en klik op betalen U bent nu klaar en ontvangt via mail een bevestiging van Paypal

Meer informatie over PayPal vind u op www.paypal.nl

Sofortbanking

Sofortbanking voorheen DirectEbanking is een directe betaalmethode waarmee u tijdens u bestelling makkelijk een overschrijving voor het desbetreffende bedrag kan aanmaken. Wij ontvangen meteen een bevestiging en kunnen u bestelling hierdoor sneller behandelen. Het systeem is eigenlijk te vergelijken met Ideal, alleen word de transactie behandeld in de webomgeving van de Sofortbank.

Sofortbanking is te gebruiken met verschillende banken uit Nederland, België, Duitsland, Groot-Brittannië, Italië, Oostenrijk, Polen, Spanje en Zwitserland.

Wilt u weten als het mogelijk is om via u bank te betalen via Sofortbanking klik dan hier Een Sofortbanking betaling gaat als volgt;

U kiest de producten uit de webwinkel en gaat naar de afrekenpagina. Na het invullen van u adres gegevens kunt u kiezen voor de betaling via Sofortbanking Na het kiezen voor Sofortbanking word u naar de pagina van sofortbanking geleid. Kies u bank op de site van sofort Voer u gegevens in en rond de betaling af

Meer informatie over sofortbanking vind u hier

Billink

Met Billink betaal je achteraf en alleen voor wat je wilt houden. Zo wordt online shoppen gemakkelijk en veilig.

Je bestelt een product via de webshop en kiest Billink als betaalmethode.

Jouw bestelling wordt geleverd. Je kunt rustig de tijd nemen om te bepalen of de producten bevallen. Ben je niet tevreden over een deel van je bestelling? Dan volg je de retourprocedure.

Na een paar dagen ontvang je per e-mail de factuur. Het actuele bedrag kun je altijd terugvinden in de Billink app. Geen stress! Je hebt standaard 14 dagen de tijd om te betalen.

Retourneren & Service

Kan ik mijn artikel retourneren

U kunt bij Pinearts u onbeschadigde artikelen tegen bepaalde voorwaarden retourneren. retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat wij niet verantwoordelijk zijn voor zoekgeraakte en beschadigde producten. Wij adviseren u dan ook om u pakket goed te verpakken in een stevige verzenddoos en deze altijd te versturen met een Track&Trace nummer.

Heeft u artikel transportschade opgelopen tijdens het leveren, dan zijn wij uiteraard wel verantwoordelijk en kunt u uw artikel kosteloos opsturen.

Bekijk de voorwaarden onder het kopje retourvoorwaarden

Retourvoorwaarden

U artikel dient zich aan de volgende voorwaarden te voldoen
» Het artikel moet binnen het zichttermijn van 14 dagen worden retourgemeld, dit kan via retour@pinearts.nl
» De factuur en een retourformulier dient te worden meegestuurd in de verpakking
» Een volledige teruggave van het aankoopbedrag word alleen geaccepteerd wanneer het product indien mogelijk compleet in de originele, onbeschadigde verpakking wordt geretourneerd. Wij adviseren u dan ook om alle toebehoren na ontvangst te bewaren. De orginele verpakking mag niet worden beschreven en/of bestickerd. U kunt voor het verzenden het daarom het beste een omdoos gebruiken

Retourformulier

Klik hier om een retourformulier te downloaden

Afhandeltijd

De afhandeltijd van een retourgezonden bestelling is ongeveer 1 week. Heeft u gekozen voor een teruggave van u aankoopbedrag kijk dan ook bij"terugstorttermijn".

Klachtenprocedure

Wij doen ons uiterste best om u ten alle tijden zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Toch kan het eens voorkomen dat u niet tevreden bent. In zo een geval zullen wij er dan ook alles aan doen om u klacht naar tevredenheid op te lossen.

Klachten kunt u per mail opsturen naar customercare@pinearts.nl

Of schriftelijk naar:
Pinearts Import
O.V.V. Customercare
Deeling 8
9301ZT Roden

Binnen één week na ontvangst van u klacht zullen wij contact met u opnemen. binnen het traject zullen we proberen te zoeken naar een oplossing waar beide partijen zich in kunnen vinden.
De ervaring leert dat de klachten naar tevredenheid worden opgelost. Mochten wij gezamenlijk niet tot een bevredigendeoplossing kunnen komen dan kunt u terecht bij de Geschillencommissie Webshop, Postbus 90600, 2509 LP in Den Haag. Voor meer informatie kunt u terecht bij www.sgc.nl

Garantie & Reparatie

Garantie

Het kan eens gebeuren dat een artikel niet meer naar behoren werkt, of geheel defect is. Wanneer dit gebeurd is dit zeker vervelend, in de meeste gevallen heeft u recht op garantie. (Standaard is dit bij bijna alle artikelen 2 jaar). Indien dit van toepassing is zijn wij u verplicht om binnen redelijke tijd, nadat u het gebrek heeft gemeld en het artikel met kopiefactuur heeft opgestuurd, het artikel te repareren of te vervangen.

Wanneer u uw artikel opstuurt, zorg ervoor dat dit dan zo compleet mogelijk is, inclusief alle accessoires. Mocht het artikel zijn ingebouwd dan moet u deze uitbouwen en alleen het originele artikel opsturen. Uiteraard moet u een kopiefactuur (Dit is u garantiebewijs) samen met een ingevuld retourformulier meezenden.

U kunt u artikel opsturen naar

Pinearts Import
Deeling 8
9301ZT Roden

Klik hier voor het retourformulier.

Hoelang duurt een reparatie

Wij streven ernaar om alle reparaties binnen een termijn van 2 weken af te handelen.

Krijg ik een vervangend artikel

Vanwege de zeer korte afhandeltijd krijgt u wanneer u uw artikel opstuurt ter reperatie geen vervangend exemplaar.

Account

Hoe maak ik een account

Rechtsboven klikt u op mijn account en vervolgens op account aanmaken. Na het invullen van de gegevens klikt u op verstuur. U kunt uw account meteen gebruiken

Adresboek

U kunt in u account onder adresboek u afleveradres opgeven. Na het aanmaken van u hoofd adres kunt u er ook voor kiezen om meerdere adressen op te geven.

Mijn orders bekijken

Onder mijn orders in uw account kunt u recente bestellingen en de status hiervan bekijken.

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

klik hier voor de algemene voorwaarden

Privacy policy

klik hier voor het bekijken van de privacy policy

Recent bekeken